Sunday 9 February 2014

案ずるより生むが易し / Easier said than done?

小説を書こうと思ったことがありますか。数年前にできるか好奇心が 湧いてきましたが、自信がありませんでした。ある日小説にできそうな話が閃きましたが、途中に壁に打つかって勢いを失い、残念ながら未だに未完成です。しかし短編を読む興味がない癖に書くのが好きだと分かりました。11月は小説を書く月、NaNoWriMoです。一切編集もせず、質に拘らず、30日以内に5万ワードを書く挑戦です。4年前に初めて挑戦した時、1万5千ワードまで頑張りました。今年再び挑戦します。構想は練り中です。達成するかな?

Have you ever contemplated writing a novel? A few years back I began to wonder if I could, but the confidence to do it evaded me. Then one day I was hit with an inspiring story for a novel. But I hit a wall and lost momentum. It’s still not finished. One thing I did realise, though, is that I like writing short stories, despite the fact that I don’t like reading them. November is NaNoWriMo or National Novel Writing Month. Participants are to write 50,000 words in 30 days. That is, write without editing or caring about the quality. I tried it four years ago and got to around 15,000 words. This year, I’m trying again. I’m plotting now. Will I reach the goal?

The Japanese version first appeared in the November 2013 issue of the goodspeed monthly newsletter.
日本語バージョンはグッドスピードレター2013年11月号に掲載されまし

No comments:

Post a Comment